Oferta na świadczenie usług
ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarłowie ogłasza nabór na stanowisko „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022.
Wymagania niezbędne:
1) jest obywatelem polskim lub posiada obywatelstwo jednego z państw członkowskich UE albo obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podejmowania zatrudnienia na terenie Rzeczypospolitej polskiej;
2) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
3) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
4) stan zdrowia pozwalający na świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej;
5) posiada dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej, lub posiada wykształcenie co najmniej średnie oraz udokumentowane co najmniej roczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.
1. Wymagania dodatkowe:
1) organizowanie pracy własnej w sposób zapewniający należyte wykonanie obowiązków;
2) przestrzeganie tajemnicy służbowej, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy i p.poż;
3) umiejętność pracy z osobami niepełnosprawnymi.
2. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej obejmuje wspieranie osób z niepełnosprawnościami w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania społecznego, w szczególności:
1) wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych:
a) myciu głowy, myciu ciała, kąpieli ☐;
b) czesaniu ☐;
c) goleniu☐;
d) obcinaniu paznokci rąk i nóg☐;
e) zmianie pozycji, np. przesiadaniu się z łóżka/krzesła na wózek, ułożeniu się w łóżku☐;
f) zapobieganiu powstaniu odleżyn lub odparzeń☐;
g) przygotowaniu i spożywaniu posiłków i napojów☐;
h) słaniu łóżka i zmianie pościeli☐;
2) wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania):
a) sprzątaniu mieszkania, w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci☐;
b) dokonywaniu bieżących zakupów (towarzyszenie osoby niepełnosprawnej w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka (maksymalnie do 5 kg), prowadzenie wózka osoby niepełnosprawnej lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie)☐;
c) myciu okien☐;
d) utrzymywaniu w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.)☐;
e) praniu i prasowaniu odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby niepełnosprawnej)☐;
f) podaniu dziecka do karmienia, podniesieniu, przeniesieniu lub przewinięciu go☐;
g) transporcie dziecka osoby niepełnosprawnej np. odebraniu ze żłobka, przedszkola, szkoły (wyłącznie w obecności osoby niepełnosprawnej)☐;
3) wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania:
a) pchanie wózka osoby niepełnosprawnej☐;
b) pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych (np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi)☐;
c) pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym i słabowidzącym☐;
d) pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z: tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu☐;
e) asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób niepełnosprawnych oraz taksówkami☐;
f) transport uczestnika Programu samochodem osoby niepełnosprawnej lub asystenta☐;
4) wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem:
a) wyjście na spacer☐;
b) asystowanie podczas obecności osoby niepełnosprawnej w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.☐;
c) wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy (np. rozmowie z urzędnikiem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wypełnianiu formularzy)☐;
d) wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się;
e) notowanie dyktowanych przez klienta treści ręcznie i na komputerze☐;
f) pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas: wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni☐;
g) wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych (w obecności osoby niepełnosprawnej)☐.
3. Informacje o warunkach pracy:
1) usługa wykonywana będzie na terenie gminy Tarłów.
2) umowa na świadczenie usług zawarta będzie na dnia podpisania umowy do 31.12.2022r.
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny, z klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych, Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), własnoręcznie podpisany;
2) życiorys (Curriculum Vitae) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), własnoręcznie podpisany;
3) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, potwierdzone przez kandydata za zgodność z przedłożonym dokumentem;
4) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, praktykach lub wolontariacie potwierdzone przez kandydata za zgodność z przedłożonym dokumentem;
5) oświadczenie kandydata o pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
6) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) oświadczenie kandydata stwierdzające, że jego stan zdrowia umożliwia wykonywanie pracy na stanowisku;
8) Klauzula informacyjna
5. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne, własnoręcznie podpisane należy składać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarłowie, lub listownie na adres: ul Rynek 2, 27-515 Tarłów, nie później niż do 07.02.2022 r. (decyduje data wpływu) OPS zastrzega sobie odpowiedź w przypadku pozytywnego rozpatrzenia podania.
6. Informacje dodatkowe. Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Kierownik OPS w Tarłowie
Ewa Górska
Liczba wyświetleń: 247
Utworzono dnia: 31.01.2022
Dokument wprowadził:
admin
Dokument opublikował:
Administrator główny
31.01.2022, Administrator główny:
Dodanie załącznika Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
31.01.2022, Administrator główny:
Dodanie załącznika Nazwa pliku
31.01.2022, Administrator główny:
Dodanie załącznika Klauzula informacyjna
31.01.2022, Administrator główny:
Edycja zakładki ogłoszenie o naborze - Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
31.01.2022, Administrator główny:
Edycja zakładki ogłoszenie o naborze - Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
31.01.2022, Administrator główny:
Edycja zakładki ogłoszenie o naborze - Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
31.01.2022, Administrator główny:
Edycja zakładki ogłoszenie o naborze - Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
31.01.2022, Administrator główny:
Edycja zakładki ogłoszenie o naborze - Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
31.01.2022, Administrator główny:
Utworzenie zakładki ogłoszenie o naborze - Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej